четвъртък, 21 ноември 2013 г.

Неизбежното зло

Днес рекламите са навсякъде, заемат голямо място в нашия живот и изцяло са се сраснали с ежедневието ни. Те са една магическа система, в която материалните неща имат огромна власт върху нас хората. На ден близо три, четири хиляди реклами минават през погледа ни. Виждаме ги на улицата, в метрото, по билбордове, в интернет, във вестниците и списанията или пък по автобусите. Дори с пускането на телевизора, тези афиши ни „бомбардират” и отвличат вниманието ни. Ще подкрепя това мое твърдение с героя Мистър Пропър и вълшебният му препарат за чистене, който ликвидира мърсотията само с едно щракване на пръстите. Да не забравя и леля Мария с незаменимия й Бонукс, или пък подскачащите пингвини, които нямат търпение да си хапнат новия Киндер. Мислейки си , че ги игнорираме, рекламите малко или много влияят на психиката ни. Те са като опиат, който промива мозъците ни.
Неизбежно зло ли са рекламите? Неизбежни са, защото са навсякъде, а дали са зло?
 Няма спор, че има реклами , които манипулират изключително добре публиката, а продуктът не си заслужава. Преди да създадат рекламата, рекламните специалисти се съветват с психолози, за да могат най-добре да омаят потребителите. И забелязали ли сте как по-често рекламите отразяват не начина, по който хората действат, а как мечтаят?! Влияят на емоциите ни, изграждат мечтите ни за по-добър живот. В рамките на 50,60 секунди превръщат желанията ни за приключенията, любов, семейство, коли, имоти, в реалност. Всички наши желания рекламистите създават чрез света на стоките. Иронията е, че рекламите някак си прогонват смислените човешки взаимоотношения с други – измислени. Заместват истинското с материалното.

Та неизбежно зло ли са рекламите? Може ли тази пропаганда да „изпива” мозъците ни? Отговорът, драги читатели, е  в самите нас. Защото никой не ни задължава и не ни притиска да купуваме, да теглим кредити или да си поръчаме чисто нов мерцедес. С  лети джанти 19 и кожен салон.  

Няма коментари:

Публикуване на коментар