Днес рекламите са навсякъде, заемат голямо място в нашия
живот и изцяло са се сраснали с ежедневието ни. Те са една магическа система, в
която материалните неща имат огромна власт върху нас хората. На ден близо три,
четири хиляди реклами минават през погледа ни. Виждаме ги на улицата, в
метрото, по билбордове, в интернет, във вестниците и списанията или пък по
автобусите. Дори с пускането на телевизора, тези афиши ни „бомбардират” и
отвличат вниманието ни. Ще подкрепя това мое твърдение с героя Мистър Пропър и
вълшебният му препарат за чистене, който ликвидира мърсотията само с едно
щракване на пръстите. Да не забравя и леля Мария с незаменимия й Бонукс, или
пък подскачащите пингвини, които нямат търпение да си хапнат новия Киндер. Мислейки
си , че ги игнорираме, рекламите малко или много влияят на психиката ни. Те са
като опиат, който промива мозъците ни.
Неизбежно зло ли са рекламите? Неизбежни са, защото са навсякъде,
а дали са зло?
Няма спор, че има
реклами , които манипулират изключително добре публиката, а продуктът не си
заслужава. Преди да създадат рекламата, рекламните специалисти се съветват с
психолози, за да могат най-добре да омаят потребителите. И забелязали ли сте
как по-често рекламите отразяват не начина, по който хората действат, а как
мечтаят?! Влияят на емоциите ни, изграждат мечтите ни за по-добър живот. В рамките
на 50,60 секунди превръщат желанията ни за приключенията, любов, семейство,
коли, имоти, в реалност. Всички наши желания рекламистите създават чрез света
на стоките. Иронията е, че рекламите някак си прогонват смислените човешки
взаимоотношения с други – измислени. Заместват истинското с материалното.
Та неизбежно зло ли са рекламите? Може ли тази пропаганда да
„изпива” мозъците ни? Отговорът, драги читатели, е в самите нас. Защото никой не ни задължава и
не ни притиска да купуваме, да теглим кредити или да си поръчаме чисто нов
мерцедес. С лети джанти 19 и кожен
салон.
Няма коментари:
Публикуване на коментар